Vi har haft kort om det

Af alle de punkter har SEO nok været det punkt jeg har haft mest interesse for da alt bliver mere og mere digitaliseret. Det er derfor vigtigt at lande på toppen af søgemaskinerne altså google. Det er vigtigt for en virksomhed da det skaber meget vækst og tiltrækker mange nye kunder. Udover det er det nok det punkt jeg var mindst “klædt” på til inden jeg kom i praktik herude. Vi har haft kort om det i digital marketing, jeg havde det som valgfag. Men jeg må bare sige jeg har lært en masse omkring SEO her i Moonstar Webdesign. Jeg har både lært en masse nyt omkring det, men udover det har jeg fået lov til at prøve det i praksis. Hvilket jeg synes giver noget ekstra i forhold til at forstå, hvordan SEO fungere og hvordan det skal udføres på den mest optimale måde. For mig har det virkelig været spændende og se hvordan Moonstar Webdesign arbejder med SEO opgaver og det har været mere spændende og det selv i praksis.

Vi har arbejdet systematisk med SEO hvilket har hjulpet mig meget mere med at forstå hvordan det fungere og hvordan det skal gøres. Vi har arbejdet udfra det vi kalder en SEO checkliste, for at komme godt rundt omkring alle punkter så det bliver god SEO og vores mål har altid været at få alle vores kunder på toppen af Google. Jeg kan derfor se den store udvikling på dette område også. Hjemmeside Hjemmeside design og udvikling er hjemmesider og webshops er nok det jeg har arbejdet med mest ude ved Moonstar Webdesign. Det har virkelig været inspirerende og meget lærerigt og arbejde med Kasim. Han er virkelig en expert indenfor hjemmeside/webshop design og udvikling. Han har virkelig lært mig rigtig meget. Jeg kan nu designe og udvikle min egen hjemmeside/webshop fra start til slut i WordPress. Udover at designe og udvikle hjemmesider på WordPress har jeg lært en masse andet indenfor WordPress som fx plugins. Det er nemlig vigtigt at vide hvilke plugins der skal bruges i forhold til design af hjemmeside. Det har været meget svært fra start da jeg kun var let klædt på fra digital marketing som jeg havde i 3 måneder som valgfag. Men efter dette 3 måneders forløb hos Moonstar
Atami Sushi er gældene på facebook og instagram, dette har de været i meget lang tid cirka siden 2017. De lægger i posts regelmæssigt, men i stedet kan det variere meget hvor længe der går før der kommet et nyt post.

Derudover har Atami Sushi’s posts være meget produktorienteret. Det vil sige at de på deres posts har fokuseret på at vise deres produkt frem, og i denne sammenhæng er deres produkt deres Sushi. Deres strategi har været med vægt på at sælge, og det fører dermed til at man liker opslagene nogle par gange, men stopper efterfølgende fordi det er det samme. Dette ser man også på deres likes som er ret lave, og der er nærmest ingen kommentare til opslagene. Ind imellem har de fået lavet opslag til højtider/sæsoner, hvor det ikke har været så produkt/salgsorienteret. I de opslag/posts kan det ses, at interessen er større, og at aktiviteten hos kunderne dermed er steget. Dog er denne strategi ikke noget Atami Sushi har kunne fortsætte med, da der ikke altid er en højtid de har kunne køre på.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *