vi også først skulle overbevise

Tilbage til 2007 hvor vi åbnede butik nummer to. Denne gang i Randers. ”Der var heller ikke et sushi-sted i Randers, så vi var ligesom first movers også der. Men det var selvfølgelig også lidt op af bakke igen, fordi vi også først skulle overbevise dem i Randers omkring, hvor lækkert sushi er,” husker hun tilbage på en hård tid, hvor hun kørte frem og tilbage til Randers hver eneste dag.
Et nyt koncept blev også udviklet som de første i Danmark. Et slags bland selv paradis med sushi. Vi var født og åbnede i gade. Det er tydeligt, at de ikke har været bange for at tage chancer igennem deres liv sammen. De er en stærk forretning duo, som komplimenterer hinanden bedst muligt. Det med chancer hænger meget godt sammen med, at det var en misforståelse, der fik franchise-bølgen til at vokse for Odense.
”Vi ville gerne af med den i Randers, for det var for hårdt at pendle og holde styr på den. Så jeg ringede til en mit netværk i Randers og spurgte, om han kendte en, som kunne være interesseret i at købe det. Næste dag ringede han mig så op og sagde, at han havde tænkt over det, og det ville han gerne. Det viste sig, at han havde misforstået mig og troede, at jeg tilbød ham at købe den. Men der fik vi så øjnene op for en franchisemodel,” lyder det fra Sinne.
Hverken hun eller han har børn. Så Sushi-butikkerne repræsenterer deres børn. I en periode holdt de endda juleaften for deres udenlandske ansatte, men nu er der blevet så mange, at det hyggelige ved den tradition er væk. Seneste baby er XO By SushiSushi, som ligger i de tilstødende lokaler til den store restaurant på Strandvejen. Det er også et nyt koncept.
”Det er en kombination af nordisk og japansk. Det er helt nyt og anderledes, hvor vi blander nordiske råvarer ind i det. Der er efterhånden så meget af det andet traditionelle, så det kunne byen godt rumme. Så var det også oplagt, da det her lokale blev ledigt,” fortæller Sinne.
Odense vokser med flere Sushi-restauranter, men de har ikke noget imod konkurrencen. ”Man skal kun være bange for konkurrence, hvis man ikke selv gør det godt nok. Vi kan godt mærke, at vi ikke er alene længere på markedet her i Odense, men det er ikke nødvendigvis en dårlig ting. Det kan åbne øjnene for endnu flere folk for sushi. Det gode ved sushi er, at det er kommet for at blive. Det er ikke bare en forbipasserende trend.” Hverken hun eller han kommer fra iværksætter-familier, så det er ret interessant, hvordan de pludselig er landet med deres eget sushi.

3 kommentarer til “vi også først skulle overbevise”

  1. This is the right site for anybody who wishes to find out about this topic. You understand a whole lot its almost hard to argue with you (not that I really will need toÖHaHa). You certainly put a brand new spin on a subject thats been written about for many years. Wonderful stuff, just great!

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *