man altid har kunne smide

Ideation:
Efter interpretation fasen kommer ideation, det er nu der kan blive snakket om ideer til løsningen ud fra ens data der er blevet sammensat. Der findes mange forskellige måder at starte ideation på, da det handler om at finde på diverse ideer. Der bliver for det meste altid gjort brug af brainstorm under ideation da denne metode skaber en bred mængde ideer og løsninger som kan skabe et stort udvalg.

Brainstorm:
Under denne brainstorm er der blevet gjort brug af post it notes, hvor der er blevet skrevet en masse muligheder ned, for at skabe et bredt udvalg men derimod også for, at se hvilke muligheder der kunne være. En brainstorm metode er god til at finde flere gode løsninger som man kan sammensætte til en enkelt løsning i sidste ende.
Efter at der er blevet brugt noget tid på, at lave diverse ideer så har man samlet post it noterne til en bunke hvor man derefter er gået dem igennem i gruppen en efter en. På denne måde får man et indblik i alle ideerne sammen, men person der har fundet på ideen kan også udbrede den mere.
Da man har samlet overblikket over ideerne og hvilken retning man gerne vil gå, har man gjort brug af en low fi wireframe metode, for at skabe et design på ideen.

Low fi wireframes:
Under udviklingen af hjemmesiden er der blevet gjort brug af low fi wireframes for at skabe et bedre overblik over hvordan hjemmeside kunne komme til at se ud. På denne måde har man kunne skaffe et billede af hvordan diverse elementer på hjemmesiden har skulle sidde.
Udover dette, så er low fi wireframe også blevet brugt, da man altid har kunne smide papiret ud og lave en ny.
Low fi wireframes til denne hjemmeside har været under udvikling, hvor der er blevet lavet flere wireframes, for at få et bredere udvalg, da der altid er flere løsninger end en. Efter at alle low fi wireframes var blevet lavet, har man derefter kunne sidde og vurdere hvilken retningen hjemmesiden skulle tage, da der har været fokus på nogle vigtige elementer på enkelte wireframes.
Da man ved hjælp af diverse undersøgelser der er lavet i starten, har fundet ud af at klienten har problemer med bestillinger til andre restauranter end hvad der har været hensigten, så har der også været stort fokus på at skabe et første indtryk af, at man vælger den rigtige afdeling når man bestiller.
Da man har samlet alle low fi wireframes, har man samlet det til en samlet low fi wireframe, hvor man har samlet elementer fra flere forskellige til en.
Man kan her se den samlede low fi wireframe

Hi-fi wireframe:
For at kunne skabe den bedste forståelse for hjemmesiden ud fra low fi wireframes har man samlet det hele til en samlet hi fi wireframe. På denne måde har man kunne skabe flere detaljer for hjemmesiden, men også hvor diverse elementer har skulle være osv.
Brugen af en hi fi wireframe er yderste vigtig, da hele gruppen for sat en fornemmelse af hvordan hjemmesiden kommer til at se ud, men man har også en skitse man kan følge til prototypen.
Denne hi fi wireframe er blevet lavet på grundlag af low fi wireframes som er baseret på diverse undersøgelser der er blevet lavet i starten af projektet. Derfor er det tydeligt at se, hvordan disse undersøgelser har en stor indflydelse på hele projektet fra starten af, da det danner rammerne for hele løsningen til klienten.
Der er utrolig stor fokus på forsiden, hvor der er blevet arbejdet i brugervenlighed i forhold til de forskellige afdelinger der er i denne sushi kæde, da man vil alle fejl bestillingerne til livs.
Udover dette, så er der blevet brugt fokus på at sende kunden direkte ind til takeaway afdelingen, da de fleste kunder gerne vil bestille hurtigt frem for at se på hjemmesiden.
Alle disse undersøgelser har dannet ramme for en samlet hi fi wireframe som nu kan videreudvikles til en XD prototype, som man kan komme ud og teste ved kunderne.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *